2012-06-10

ახალი SLK-ს პირველი ბრძოლა

Mercedes SLK-ს წლე­ბის განმავლობაში არა­ერ­თი ეპი­თე­ტი მი­უძღ­ვ­ნეს. მათ შო­რის, ერ­თ­-ერთი ყვე­ლა­ზე პო­პუ­ლა­რუ­ლი «ქა­ლე­ბის ფე­რა­რი» იყო. მა­მა­კა­ცე­ბი მას­ში ნაღდ ­კა­ცურ სტილს ვერ ხე­დავ­დ­ნენ. არა­და, SLK ჰარ­დ­ტო­პი­ა­ნი კაბ­რი­ო­ლე­ტე­ბის პი­ო­ნე­რი გახ­ლ­დათ და მი­სი მი­ზა­ნი არა მარ­ტო სი­ლა­მა­ზე, არა­მედ სპორ­ტუ­ლო­ბაც იყო. მაგ­რამ SLK-ს ძა­ლი­ან დიდ­ხანს შერ­ჩა «ქა­ლა­ჩუ­ნა კა­ცე­ბის მან­ქა­ნი­სა» და «ქა­ლე­ბის ფე­რა­რის» სა­ხე­ლი.
შტუტ­გარ­ტე­ლებ­მა ახ­ლა­ხან SLK-ს უახ­ლე­სი ვა­რი­ან­ტი შექ­მ­ნეს და შე­იძ­ლე­ბა ით­ქ­ვას, მაქ­სი­მუ­მი გა­ა­კე­თეს იმი­სათ­ვის, რომ ძველი შეფასებები დავიწყებას მიეცეს. ამის მიღ­წე­ვა კი, პირ­ველ რიგ­ში SLS-ის მკაც­რი სა­ხით სურთ, რო­მე­ლიც SLK-ში სრულად არა, მაგ­რამ ძა­ლი­ან დი­დი დო­ზით გა­და­ი­ტა­ნეს. მაგ­რამ ახ­ლა სულ სხვა კითხ­ვა გვიჩ­ნ­დე­ბა: იქ­ნებ ასე­თი სა­ხე ზედ­მეტს გვპირ­დე­ბა და შვაბ­მა კაბ­რი­ომ არც ამ მხრივ გა­ა­მარ­თ­ლოს იმე­დე­ბი? ზედ­მეტ­ში იმას ვგუ­ლის­ხ­მობთ, რომ ასე­თი სა­ხე ავ­ტო­მო­ბი­ლის­გან მეტ სპორ­ტუ­ლო­ბას და სიმ­კაც­რეს მო­ითხოვს. ამ კითხ­ვა­ზე პა­სუ­ხის მი­სა­ღე­ბად ავი­ღეთ SLK 250, 204 ცხე­ნის ძა­ლით. მთე­ლი ეს სი­ა­მოვ­ნე­ბა ავ­ტო­მა­ტი­კას­თან და ოფ­ცი­ო­ნა­ლურ «მოხ­ვე­ვის პირ­და­პირ სის­ტე­მას­თან» ერ­თად 44 577 ევ­რო ღირს. ამა­ზე და­ბა­ლი სიმ­ძ­ლავ­რის SLK-ს კი მან­ქა­ნის სპორ­ტუ­ლად ტა­რე­ბის მოყ­ვა­რუ­ლებს ნაღ­დად არ ვურ­ჩევთ, რად­გან ავ­ტო­მო­ბი­ლი 1.5 ტო­ნას იწო­ნის.
ისე, არც მი­სი კონ­კუ­რენ­ტე­ბი არი­ან მსუ­ბუ­ქე­ბი, სა­მა­გი­ე­როდ, SLK-ზე გა­ცი­ლე­ბით იაფად ფა­სო­ბენ: აგერ, მა­გა­ლი­თად Audi TT 211 ცხე­ნის ძა­ლით, რო­მე­ლიც 35 050 ევ­რო ღირს და «მერ­სე­დე­სის» და­რად, ოთხი ცი­ლინ­დ­რი­თა და ტურ­ბი­რე­ბუ­ლი ძრა­ვი­თაა წარ­მოდ­გე­ნი­ლი და BMW Z4 204 ცხე­ნის ძა­ლით, რომ­ლის ფა­სი 36 400 ევ­რო­დან იწყე­ბა და რო­მე­ლიც 6 ცი­ლინ­დ­რით იწო­ნებს თავს. მთა­ვა­რი კითხ­ვე­ბი კი ასე ჟღერს: ჩა­ა­ბა­რებს SLK სპორ­ტუ­ლო­ბის ტესტს? ან იქ­ნებ სხვა კრი­ტე­რი­უ­მებ­ში გა­მარ­ჯ­ვე­ბით სურს თა­ვი­სი ძა­ლი­ან მა­ღა­ლი ფა­სის გა­მარ­თ­ლე­ბა?
პა­სუ­ხი: Mercedes SLK 250 სპორ­ტუ­ლო­ბის იმე­დებს პირ­ვე­ლი­ვე კი­ლო­მეტ­რებ­ზე გა­გიც­რუ­ებთ. მი­სი ავ­ტო­მა­ტუ­რი კო­ლო­ფი კომ­ფორ­ტუ­ლი­ა, მაგ­რამ ტემპერამენტი კი აშკარად აკლია, რად­გან გა­დარ­თ­ვე­ბის დროს წე­ლავს (მნიშ­ვ­ნე­ლო­ბა არა აქვს, რო­მელ რე­ჟიმს ჩარ­თავთ). სპორ­ტუ­ლო­ბის თვალ­საზ­რი­სით ვერც 1.8-ლიტ­რი­ა­ნი ძრა­ვა გვა­ო­ცებს: სტრე­სის დროს ძა­ლი­ან იძა­ბე­ბა, მა­ღალ ბრუ­ნებ­ზე კი საერთოდაც იტანჯება.
SLK-ს სა­უ­ბე­დუ­როდ უნ­და ით­ქ­ვას, რომ მას არც სვლის თა­ვი­სე­ბუ­რე­ბე­ბი აქვს ისე­თი, კონ­კუ­რენ­ტე­ბი სპორ­ტუ­ლო­ბა­ში რომ და­ჯაბ­ნოს. მარ­თა­ლი­ა, მკვეთრ მო­სახ­ვე­ვებ­ში შეს­ვ­ლას დი­დი მონ­დო­მე­ბით იწყებს, მაგ­რამ კურ­სის მცი­რე და სწრაფ ცვლი­ლე­ბა­საც კი მწყობ­რი­დან გა­მო­ყავს. გარ­და ამი­სა, «მერ­სე­დე­სის» თავ­მომ­წო­ნე როდ­ს­ტე­რი პა­ტა­რა პრო­ვო­კა­ცი­ა­ზეც იოლად წა­მო­ე­გე­ბა, ნი­ან­გი­ვით იქ­ცე­ვა და უკა­ნალს ვე­ღარ აკონ­ტ­რო­ლებს - და ეს ყვე­ლა­ფე­რი გა­აქ­ტი­უ­რე­ბუ­ლი ESP-ს დროს ხდე­ბა!
ეს რაც შე­ე­ხე­ბო­და სპორ­ტუ­ლო­ბას. სა­მა­გი­ე­როდ, SLK-ს სხვა კრი­ტე­რი­უ­მებ­ში აქვს სე­რი­ო­ზუ­ლი პლუ­სე­ბი. მა­გა­ლი­თად, ის ყვე­ლა­ზე ეკო­ნო­მი­უ­რია (ა­მა­ში სტარ­ტ­-­ს­ტოპ-ავ­ტო­მა­ტი­კაც ეხ­მა­რე­ბა) და ყვე­ლა­ზე კომ­ფორ­ტუ­ლი­ც. სა­ლო­ნის სივ­რ­ცის მი­ხედ­ვით ორი­ვე კონ­კუ­რენტს ჯობ­ნის და ხმა­უ­რი­ზო­ლა­ცი­აც BMW-სა და Audi-ზე კარ­გი აქვს. ერ­თი სიტყ­ვით, ეს არის ზაფხუ­ლის ლა­მა­ზი, კომ­ფორ­ტუ­ლი ლუქ­ს­-­კ­რუ­ი­ზე­რი, რო­მელ­საც მე­ტი სპორ­ტუ­ლო­ბა ნამ­დ­ვი­ლად არ აწყენ­და.
ხო­ლო თა­ვი­ანთ სპე­ცი­ფი­კურ ნი­შას, სპორ­ტუ­ლო­ბას, მი­სი კონ­კუ­რენ­ტე­ბი ხე­ლი­დან არ უშ­ვე­ბენ. მა­გა­ლი­თად, «ა­უ­დის» ორად­გი­ლი­ა­ნი GTI ძა­ლი­ან სა­ინ­ტე­რე­სო სპექ­ტაკლს გვთა­ვა­ზობს. მი­სი ოთხ­ცი­ლინ­დ­რი­ა­ნი, ტურ­ბი­რე­ბუ­ლი ძრა­ვა გუ­ლი­ა­ნად იკ­ბი­ნე­ბა, მა­ღალ ბრუ­ნებს ვაჟ­კა­ცუ­რად უძ­ლებს და თუ სპორ­ტულ რე­ჟიმ­საც ჩარ­თავთ, და­კი­დე­ბა ძა­ლი­ან ხის­ტი და იდე­ა­ლუ­რად სპორ­ტუ­ლი ხდე­ბა. Audi TT საკ­მა­ოდ მარ­ტი­ვი სამართავია, ამავ­დ­რო­უ­ლად, სპონ­ტა­ნუ­რო­ბა ახა­სი­ა­თებს და თან ყუ­რადღე­ბი­ა­ნი­ცაა - ეს არის ავ­ტო­მო­ბი­ლი, რო­მე­ლიც ნე­ბის­მი­ერ დროს კარგ ხა­სი­ათ­ზე და­გა­ყე­ნებთ და სუ­ლაც არ ჭირ­დე­ბა რა­ღაც­-­რა­ღა­ცე­ბის დამ­ტ­კი­ცე­ბა. ამავ­დ­რო­უ­ლად, TT შორ გზა­ზე წას­ვ­ლის­თ­ვი­საც გა­მოდ­გე­ბა, რად­გან სა­ლო­ნი­ცა და სა­ბარ­გუ­ლიც საკ­მა­ოდ ტე­ვა­დი აქვს. თუმ­ცა კომ­ფორ­ტი მის­თ­ვის არ არის მთა­ვა­რი თე­მა. ღია მდგო­მა­რე­ო­ბა­ში მგზავ­რო­ბი­სას «ა­უ­დი» უფ­რო ხმა­უ­რი­ა­ნი­ა, ვიდ­რე მი­სი კონ­კუ­რენ­ტე­ბი - მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ სპე­ცი­ა­ლუ­რი აკუს­ტი­კუ­რი მოწყო­ბი­ლო­ბა აქვს, თუმცა ეს და­მა­ტე­ბი­თი ოფ­ციაა და 1 015 ევ­რო ღირს.
სა­ერ­თოდ, «ა­უ­დის» და­მა­ტე­ბი­თი ოფ­ცი­ე­ბის პო­ლი­ტი­კა TT-ს შემ­თხ­ვე­ვა­ში ძა­ლი­ან ცუ­დ, უკ­ბი­ლო ხუმ­რო­ბას გავს. ყვე­ლა­ფერს რომ თა­ვი და­ვა­ნე­ბოთ, უბ­რა­ლო კლი­მატ­კონ­ტ­რო­ლიც კი არ არის სე­რი­უ­ლი! ინ­გოლ­შ­ტად­ტე­ლე­ბი გა­და­ცე­მა­თა კო­ლო­ფის გზე­ბის და­მოკ­ლე­ბა­შიც კი ფულს (195 ევ­რო) ითხო­ვენ - უკაც­რა­ვად, მაგ­რამ სპორ­ტულ ავ­ტო­მო­ბილს მი­ნი­მუმ ეს მა­ინც უნ­და ქონ­დეს სე­რი­უ­ლად! BMW ამ თვალ­საზ­რი­სით გა­ცი­ლე­ბით კე­თილ­გან­წყო­ბი­ლი­ა. მი­სი ყვე­ლა­ზე ძვი­რადღი­რე­ბუ­ლი ფა­სი­ა­ნი ოფ­ცია ადაპ­ტუ­რი ამორ­ტი­ზა­ტო­რე­ბია (1 230 ევ­რო). ზო­გა­დად, Z4-ის შემ­თხ­ვე­ვა­ში BMW კლა­სი­კას არ ღა­ლა­ტობს: ინ­ტი­მუ­რი კოკ­პი­ტი, მოკ­ლე კი­ჩო, ძრა­ვა წინ, ამ­ძ­რა­ო­ბა უკან, ხოლო მის ექ­ვ­ს­ცი­ლინ­დ­რი­ან ძრა­ვას აღ­ფ­რ­თო­ვა­ნე­ბა­ში მოვ­ყა­ვართ - მოკ­ლედ, აქ ყვე­ლა­ფე­რი­ა, რაც BMW-ს ფა­ნებს ძალიან უყ­ვართ.
2.5-ლიტ­რი­ა­ნი აგ­რე­გა­ტი ცალ­კე სა­ლა­პა­რა­კო თე­მაა - მარ­თა­ლი­ა, მას­ში ნამ­დ­ვი­ლი სიმ­ძ­ლავ­რე მხო­ლოდ მა­ღალ ბრუ­ნებ­ზე მუ­შა­ო­ბი­სას უნ­და ეძე­ბოთ, მაგ­რამ ეს სუ­ლაც არ არის ნაკ­ლი მა­შინ, რო­ცა ძრა­ვას მა­ღალ ბრუ­ნებ­ზე მუ­შა­ო­ბა სი­ა­მოვ­ნებს. სა­სი­ა­მოვ­ნოა გა­და­ცე­მე­ბის გა­დარ­თ­ვაც და მე­რე რა, რომ Z4 არ არის ისე­თი სპონ­ტა­ნუ­რი, რო­გო­რიც TT, სა­მა­გი­ე­როდ, საქ­მეს «ა­უ­დი­ზე» გა­ცი­ლე­ბით სე­რი­ო­ზუ­ლად ეკი­დე­ბა. გა­წო­ნას­წო­რე­ბუ­ლი მარ­თ­ვა, ზო­მი­ე­რი კომ­ფორ­ტი, უმაღ­ლე­სი ხა­რის­ხის სპორ­ტულობა და ელექ­ტ­რო­ნი­კა, რო­მე­ლიც ყო­ველ­თ­ვის მზა­და­ა, და­გეხ­მა­როს - ამ ყვე­ლაფ­რი­დან გა­მომ­დი­ნა­რე, BMW-ს გა­მარ­ჯ­ვე­ბა ქუ­ლე­ბის მი­ხედ­ვი­თაც არა­ვის არ უნ­და გა­უკ­ვირ­დეს.

1. BMW Z4 sDrive 23i - 350 ქულა
ყვე­ლა­ზე სპორ­ტუ­ლი პრო­პორ­ცი­ე­ბი, «გემ­რი­ე­ლი», ექ­ვ­ს­ცი­ლინ­დ­რი­ა­ნი ძრა­ვა, სვლის იდე­ა­ლუ­რი დი­ნა­მი­კა - და რაც ყვე­ლა­ზე მთა­ვა­რი­ა, ეს ყვე­ლა­ფე­რი საკ­მა­ოდ კარგ კომ­ფორ­ტ­თან ერ­თად. მი­ნუ­სე­ბი: სი­ვიწ­რო­ვე სა­ლონ­ში და საწ­ვა­ვის მა­ღა­ლი ხარ­ჯი.

2. Audi TT Roadster 2.0 TFSI - 340 ქულა
ავ­ტო­მო­ბი­ლი, რო­მე­ლიც GTI თა­ო­ბი­დან სა­უ­კე­თე­სო კაბ­რი­ო­ლეტს გვთა­ვა­ზობს. მარ­ტი­ვად სა­ტა­რე­ბე­ლი, სპორ­ტი­სა და კომ­ფორ­ტის ნორ­მა­ლუ­რი ნა­ზა­ვით, ტემ­პე­რა­მენ­ტი­ა­ნი და მოხ­დე­ნი­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლი. მი­ნუ­სე­ბი: წი­ნა ამ­ძ­რა­ო­ბა, ხმა­უ­რი­ა­ნო­ბა.

3. Mercedes SLK 250 - 337 ქულა
მა­ღა­ლი ხა­რის­ხის მა­სა­ლე­ბი, იდე­ა­ლუ­რი კომ­ფორ­ტი. SLK სწრა­ფი­ცაა და ამავ­დ­რო­უ­ლად ეკო­ნო­მი­უ­რიც, თა­ნაც, SLS-ის სა­ხე აქვს. მი­ნუ­სე­ბი: ძვი­რია და არას­პორ­ტუ­ლი

დას­კ­ვ­ნა
ოდნავ აც­დე­ნა უკ­ვე გზი­დან გა­დას­ვ­ლას ნიშ­ნავს - SLK ვერ გახ­და სპორ­ტუ­ლი როდ­ს­ტე­რი. მარ­თა­ლი­ა, ყვე­ლა­ფე­რი «მერ­სე­დე­სის­თ­ვის» და­მა­ხა­სი­ა­თე­ბე­ლი სი­ზუს­ტი­თაა შეს­რუ­ლე­ბუ­ლი, მაგ­რამ ასეთ ავ­ტო­მო­ბილ­ში პირ­ვე­ლი რიგ­ში მა­ინც სვლის კულ­ტუ­რა გვა­ინ­ტე­რე­სებს ხოლო SLK-ს სპორ­ტუ­ლო­ბა არ გა­მოს­დის. მიუხედავად ამისა, ორი­ვე კონ­კუ­რენ­ტ­ზე გა­ცი­ლე­ბით ძვი­რი­ა. მე­ტო­ქე­ე­ბი კი უფ­რო კონ­ცეპ­ტუ­ა­ლუ­რე­ბი არი­ან: Audi TT მშვე­ნი­ე­რი ორად­გი­ლი­ა­ნი GTI კაბ­რი­ო­ლე­ტი­ა, BMW Z4 კი კლა­სი­კუ­რი სპორ­ტუ­ლი როდ­ს­ტე­რი, რო­მე­ლიც ამავ­დ­რო­უ­ლად კომ­ფორ­ტუ­ლი­ცა­ა. ინფორმაციის წყარო

Комментариев нет:

Отправить комментарий